Trženje => E-novice
Kdor v podjetju skrbi za marketing se še predobro zaveda pomena elektronskega obveščanja, pa naj gre za obveščanja strank ali pa preprosto obveščanja vseh zaposlenih v večjih podjetjih. Marsikdo ob tem skomigne z rameni in pomisli, da v njegovem poštnem odjemalniku res ni težko dodati nekaj elektronskih naslovov in želeno sporočilo poslati na nekaj izbranih naslovov. To je čista resnica - zaplete pa se, ko je teh naslovov nekoliko več.
Pošiljanje preko aplikacije nam omogoča še nekaj drugih uporabnih možnosti. Pa jih poglejmo od blizu.
Formo za dodajanje elektronske novice v aplikaciji najdemo pod glavnim menijem »Trženje« in podmenijem »E-novice«.
Odpre se nam stran s spiskov vseh do sedaj poslanih novic, ki jih lahko poiščemo po naslovi ali pa status, ki nam pove ali je bila novica že poslana ali ne.
Za dodajanje nove novice na desni strani poiščemo splošno ikono za dodajanje in kliknemo nanjo. S tem si odpremo novo formo za našo novico.
Izberi predlogo elektronske novice - sama oblika elektronskih sporočil je lahko ravno tako dodelana kot spletna stran ali pa kateri koli dokument. Ima lahko v naprej oblikovano glavo in nogo, ki se grafično sklada s podobo našega podjetja. V kolikor imamo samo eno predlogo aplikacija ne pokaže tega polja, če pa imamo na razpolago več takih oblik, se nam pokaže izbirnik, kjer določimo kako naj poslana novička izgleda.
Kako do ene ali več v naprej pripravljeni predlog?
Obliko nam navadno pripravi oblikovalec, skupaj z obliko naše spletne strani. Da pa se ta pokaže tako kot je treba tudi v elektronski novički, pa poskrbi skrbnik aplikacije.
Naslov - Naslov elektronske novice se ne vidi samo v spiskih, pač pa je to isti naslov, ki se prejemniku sporočila prikaže kot »predmet«, »subject« oziroma naslov sporočila.
Vsebina - V to polje vpišemo samo čisto besedilo naše novice brez oblikovanja, povezav in slik. Včasih naročnik ne želi prejemati oblikovanih novic in pri sebi nastavi, da želi videti samo besedila. Tako lahko ne glede na vse, še vedno prejme bistvo naše novice.
Pa še eno pomembno funkcijo imajo te besedilne novice.
Vsi se srečujemo z veliko količina nezaželene pošte (spam), ki nam vsem po malem greni življenje. Ko pa sami pošljemo tako novico, se lahko zgodi, da tudi naše sporočilo drugi strežniki prepoznajo kot nezaželeno pošto in jo ne spustijo naprej. En od načinov, da strežnik, ki prejme naše sporočilo le tega ne označi kot nezaželeno je, če poleg oblikovane novičke vsebuje še besedilno verzijo.
Oblikovana vsebina - Z urejevalnikom vsebin se srečujemo skozi vso aplikacijo - in na tem mestu ni čisto nič drugačen kot drugje. Tu lahko pripravljeno novico oblikujemo tako, kot si želimo, zraven priložimo sliko, naredimo povezave do spletnih strani, z barvami ali odebeljenimi črkami poudarimo pomembno....
Na tem mestu pa je treba omeniti, da preveč oblikovanja za zunanje strežnike lahko avtomatično pomeni vsiljeno pošto, zato bodimo pri oblikovanju zmerni.
Dodaj prilogo - Poslani novici lahko pritrdimo tudi dokument, ki bo ob elektronskem sporočilu poslan kot priponka. Doda se lahko eno priponko.
Pri priponkah je potrebno upoštevati njihovo velikost, saj imajo nekateri uporabniki oziroma strežniki nastavljeno največjo možno velikost priponke na precej majhno vrednost. Elektronska sporočila z večjo velikostjo pa takoj zavrnejo. Zato je zmernost priporočljiva tudi na tem mestu.
Naročnike smo vpisali (glej Naročniki e-novic), določili smo jim tudi skupine (glej Skupine e-novic), zato nam na tem mestu preostane le to, da izberemo katerim skupinam to novico pošljemo.
Določi skupine prejemnikov novice - v tabeli, ker določimo skupine prejemnikov je več stolpcev pa gremo po vrsti.
Skupina - v tem stolpcu so imena skupin, ki smo jih določili pri skupinah prejemnikov.
Nastavitve - imamo 3 možnosti:
Lahko je - če označimo to možnost, aplikaciji povemo, da novice prejme lahko tudi uporabnik, ki je v tej skupini, če ni hkrati tudi v drugi skupini, kjer nastavimo, da te novice ne sme prejeti.
Mora biti - če označimo to možnost, aplikaciji povemo, da morajo vsi, ki prejmejo to novico nujno biti tudi v tej skupini. Naročniki v tej skupini te novice ne prejmejo le, če so hkrati tudi v drugi skupini, za katero smo določili, da te novice ne sme prejeti.
Ne sme biti - če označimo to možnost, aplikaciji povemo, da novica ne sme biti poslana niti enemu od naročnikov iz te skupine, ne glede na to, da so hkrati tudi v skupinah, kjer imamo označeno prejemanje z lahko je oziroma z mora biti.
Na prvi pogled je mogoče malce komplicirano, a če bolje pogledamo gre za preproste množice, preseke in unije, s katerimi smo se vsi srečevali v prvem razredu osnovne šole.
Število vseh naročnikov - prijava na novice preko spletne strani se izvede v dveh korakih. Najprej se naročnik prijavi na novice in aplikacija ga tudi vpiše med naročnike novic, a prejemanja novic mu še ne omogoči. Na vpisan elektronski naslov naročnik prejme avtomatsko sporočila s povezavo za potrditev naročila. Če res želi prejemati novice iz naše strani s klikom na to povezavo to tudi potrdi in aplikacija ga šele nato res doda med prejemnike (glej Naročniki e-novic). V tem stolpcu tako vidimo število vseh naročnikov, tistih ki so in ki še niso potrdili naročila.
Število prejemnikov - Tu pa vidimo število tistih naročnikov v skupini, ki so že potrdili prejemanje novic.
Naslednja tabela nam pove nekoliko več o vseh naročnikih, ki jih imamo v naši aplikaciji in o številu prejemnikov te novice, ko že izberemo skupine prejemnikov.
Število vseh naročnikov novic - to je število vseh vpisanih naročnikov v aplikaciji, ne glede na to, ali so naročilo na novice potrdili ali ne.
Število vseh naročnikov, ki želijo prejemati novice - to je število vseh naročnikov v aplikaciji, ki so prejemanje novic potrdili.
Število vseh naročnikov, ki še niso potrdili naročila na novice - to je število vseh naročnikov v aplikaciji, ki prejemanja novic še niso potrdili.
Število prejemnikov te novice - ko določimo skupine prejemnikov se tu izpiše število vseh prejemnikov, katerim bo ta novica dejansko tudi poslana.
Velikost novice - tu je v kB vpisana velikost ene poslane novice.
Ko smo zadovoljni z izgledom naše novice je zelo pomembno, da testno novičko najprej pošljemo sebi. Tako še zadnjič preverimo, če je vse tako kot mora biti. S klikom na ta gumb se nam odpre okence kamor vpišemo svoj elektronski naslov. S klikom na gumb si to novico tudi testno pošljemo. Aplikacija nam bo z opozorilnim oknom sporočila, da je bila novica uspešno poslana.
S poslano testno novico, ki smo jo prejeli na vpisan elektronski naslov, smo zadovoljni in tako je končno nastopil čas, da novico razpošljemo tudi našim naročnikom - kar naredimo s klikom na gumb »Pošlji novico«.
Aplikacija nam z opozorilnim oknom sporoči, da je bila novica uspešno poslana.
Izpolni pa se nam tudi statistika pošiljanja novic.
Poglejmo si pomen stolpcev.
Datum - izpiše se datum in ura, ko je bila novica poslana novice.
Trenutno poslano - novice se pošiljajo postopoma - več kot je naročnikov, daljši je čas pošiljanja. V tem polju spremljamo na koliko naslovov je bilo sporočilo poslano.
Uspešno - v tem stolpcu nam izpiše koliko novic je bilo uspešno dostavljenih na vpisane elektronske naslove.
Neuspešno - tako kot spremljamo število uspešno poslanih novic, tu spremljamo tudi število novic, ki jih naročniki zaradi takega ali drugačnega vzroka niso prejeli. Vzrokov zakaj je bila novica neuspešno poslana je lahko več. Pri nekaterih ni mogoče storiti ničesar, pri drugih pa je smiselno, da novico ponovno pošljemo, saj je velika verjetnost, da jo bo uporabnik v drugo dobil. V primeru, da je smiselno ponovno pošiljanje novice, se na koncu vrstice poročila pojavi gumb s katerim ponovno pošljemo isto novico, a le na naslove na katere še ni bila poslana.
Če se z miško pomudimo na tem polju, se v pojavnem okencu izpišejo vzroki, zakaj novice niso bile dostavljene, poleg pa so tudi številke, ki ponazarjajo število elektronskih naslovov, ki so javili navedeno napako. Največkrat je smiselno pošiljanje le, če je napaka neznana oziroma, če uporabnik nima več prostora.
V čakanju - med samim pošiljanjem lahko preverimo, koliko novic še ni bilo poslanih.
Velikost - gre za velikost vseh novic, ki so bile uspešno dostavljene v kB.