Pregled nad delovno opremo in osnovnimi sredstvi, ki jih damo v uporabo oziroma rabo zaposlenemu v našem podjetju, mora biti ustrezno evidentirana.
Poslovne stike
Med poslovne stike vnesemo naše zaposlene.
Artikli
Med artikle vnesemo vsa osnovna sredstva in delovno opremo, ki jo želimo dati v rabo zaposlenemu in jih ustrezno označimo z lastnostjo »Delovna opremo« oziroma »Osnovno sredstvo«. Za večjo preglednost in lažji nadzor svetujemo, da jih dodate tudi v posebne, prav za te namene kreirane kategorije.
Lokacije/skladišča
Na tem mestu naredimo navidezno »skladišče«, ki nosi naziv zaposlenega, kateremu bomo zaupali opremo. Prav tako pri skladišču povežemo zaposlenega na polje »Dano na komisijo«.
Tako smo pripravili vse podatke, ki jih potrebujemo za vodenje take zaloge.
Dejanski prenos pa naredimo z listino zalog – medskladiščnico – izpolnimo pa naslednja polja:
Kot vse listine v aplikaciji, se tudi medskladišnice upoštevajo šele takrat, ko so knjižene.
Na knjiženi medskaldiščnici izberemo predlogo »Delovna oprema«, jo natisnemo, podpišemo in jo damo v podpisu osebi, ki je prevzela opremo. Dokument nato preskeniramo in dodamo nazaj med dokumente na medskladiščnico in po želji povežemo dokument tudi na poslovni stik zaposlenega.
Ko tako uredimo oddajo sredstev in opreme v uporabo, lahko kadarkoli preverimo njihovo stanje na skladiščnih.
Poročila => Poročila artiklov => Zaloga po skladiščih.
Trgovina => Artikli
Artikle lahko v aplikacijo dodajamo s pomočjo datoteke za uvoz artiklov ali pa vsakega posebej preko administracijskega vmesnika.
Do forme za vnos posameznega artikla pridemo preko menija Trgovina => Artikli, kjer na desni strani, ob spisku, najdemo ikono za dodajanje artikla. Druga možnost pa je, da izberemo že obstoječi artikel in na sami formi v ukazni vrstici kliknemo na ikono za dodajanje artikla.Najprej si poglejmo kako vnesti nove artikle preko aplikacije. Pred nami je prazna forma s kar nekaj praznimi polji, ki so bolj ali manj pomembna za naše poslovanje oziroma prikaz v spletni trgovini. Kaj je pomembno in kaj ne pa se odločimo sami. Pa gremo lepo po vrsti...
Vsa polja so razdeljena v smiselne sklope, ki nam povedo čemu vpisane informacije služijo.
Nosilni artikel – polje se pojavi le pri LOT artiklih – v njem pa se izpiše nosilni LOT artikel na katerega je ta artikel vezan. Na nosilni LOT artikel je narejena tudi povezava. Glej LOT artikle.
Id artikla – id številka ali šifra artikla je edinstvena za vsak artikel. Šifre si, kot je v naši aplikaciji že v navadi, izmislimo sami. V kolikor polja ne izpolnimo, se le ta napolni sam iz sekvence (številčne serije) namenjene artiklom.
V kolikor z artikli veliko delamo, je id idealno iskalno polje, zato je njih vredno premisliti. Gre lahko za govoreče šifre oziroma šifre, ki nam v podjetju nekaj pomenijo – kako in kaj pa je seveda odvisno od nas. Šifra oziroma id artikla je tudi polje, s katerim najlažje dodajamo artikle na račune / listine, zato nam lahko govoreče šifre, ki nam nekaj pomenijo, bistveno olajšajo delo in skrajšajo določene delovne procese. Pri id-jih se je bolje izogniti črkam s strešico, posebnim znakom in presledkom.
EAN - sem vpišemo EAN (identifikacijsko) kodo artikla.
Ime artikla - ime artikla je navadno najpomembnejša informacija po kateri iščemo in, če so artikli pravilno poimenovani, tudi najdemo želen artikel - pa naj gre to za naše iskanje po aplikaciji ali pa iskanje potencialnih kupcev po svetovnem spletu ali pa direktno v naši trgovini. Če se naši proizvodi zelo omejeni, recimo mize, jih poskusimo v samem nazivu tudi malce opisati z najbolj pomembnimi lastnostmi, po katerih se najbolj ločijo med sabo. Ime artikla pa se uporablja tudi na listinah, kot opis prodanega proizvoda.
Dodatni opis artikla - v urejevalnik besedila, ki je na tem mestu, opišemo artikel. V kolikor so opisi namenjeni samo za interno uporabo sem vpišemo samo najpomembnejše informacije, če pa so artikli namenjeni spletni prodaji pa se moramo zavedati, da bodo ta opis brali naši potencialni kupci, da ga bodo indeksirali iskalniki in da je prav od njega velikokrat odvisen uspeh naše prodaje. Koristne in privlačne informacije velikokrat privedejo do nakupa.
Proizvajalec - s pomočjo izbrnika pri tem polju poiščemo proizvajalca artikla, ki ga vpisujemo.
Proizv. ID - identifikacijska številka artikla proizvajalca, ki jo vpišemo v to polje, se lahko razlikuje od naše. Identifikacijska številka, ki jo uporablja proizvajalec nam lahko pomaga pri iskanju v proizvajalčevi bazi oziroma pri samem naročanju.
Primarni dobavitelj - s pomočjo izbrnika pri tem polju poiščemo dobavitelja artikla, ki ga vpisujemo. Ker pa je dobaviteljev lahkot tudi več, je v tem polju mesto le za tistega, pri katerem artikel iz takega ali drugačnega vzroka največkrat vzamemo.
Pri naročanju artiklov s pomočjo InMaster aplikacije je primarni dobavitelj hkrati tudi poslovni stik, ki ga aplikacija avtomatično doda na naročilo, ko izbrani izdelek naročimo. (Poročila => Poročila nabave => Poročilo za naročanje)
Dobaviteljev ID - identifikacijska številka artikla dobavitelja, ki jo vpišemo v to polje, se lahko razlikuje od naše in od proizvajalčeve kode. Tudi ta nam lahko pomaga pri iskanju v dobaviteljevi bazi oziroma pri samem naročanju.
Enota mere - iz izbirnika mer izberemo prodajno enoto za ta artikel, ki se uporablja na listinah.
Glej - Možne pretvorbe za izbrano enoto mere (spodaj)
Posebna lastnost - je lastnost artikla, ki jo želimo še posebej poudarjati in se prikazuje tudi v spiskih artiklov v spletni trgovini.
Računovodska kategorija - na tem koncu lahko izberemo tudi računovodsko kategorijo (kategorija artikla, ki je s kvalifikatorjem označena kot računovodska kategorija), ki je pomembna za nastavitev pravil knjiženja in za računovodsko analitiko.
V tem delu lahko naštejemo vse pretvorbe osnovne enote tega artikla. To nam pri samem prevzemu (prevzemnica oziroma nabavni račun) omogoča, da lahko prevzamemo artikle v vseh naštetih enotah, aplikacija pa nam jih sama pretvori zalogo v osnovo enoto (polje: Enota mere - zgoraj)
Za pravilno delovanje potrebujemo pravilno izpolnjene enote z ustreznimi pretvorbami (Nastavitve => Splošni šifranti => Enote).
Kategorije so smiselne celote izdelkov ali storitev, ki že s samim poimenovanjem povejo, kateri izdelki oziroma storitve se skrivajo pod posamezno kategorijo. Navadno jih razporedimo v drevesno strukturo, ki nam omogoča kar najboljši pregled na vrsto izdelkov v naši prodaji.
Na tem mestu s pomočjo gumba dodamo kategorijo artiklu, ki ga vpisujemo. Včasih se zgodi, da bi lahko artikel dodali v več kategorij, kar nam aplikacija tudi omogoča in isti artikel se bo na spletni strani, v poročilih in izpisih pojavljal v vseh izbranih kategorijah.
Več si lahko ogledate tudi v poglavju, ki je namenjeno izključno kategorijam in funkcionalnostmi, ki sledijo iz njih.
Artikel lahko naredimo kot set različnih artiklov iz naše ponudbe. Za razliko od kompleta, ki se navadno kaže ob nosilnem artiklu, set nastopa samostojno. Tudi ureja se ga popolnoma enako kot vsak drug artikel. Ima svoj naziv, slike, ceno, opis, ... Razlika je le v tem, da se na tem mestu našteti artikli – se pravi artikli, ki sestavljajo set – ob nakupu dejansko razknjižijo iz zaloge.
Ob dodajanju artikla se nam tudi avtomatično sešteva prodajna cena, glede na ceno, ki je vpisana pri vsakem posameznem artiklu, ki ga dodamo v set. Poleg naziva artikla pa je tudi vpisno poljem kamor lahko vpišemo količino posameznih artiklov, ki tvorijo ta set.
Vse cene so vedno vpisane v izbrani valuti, ki je navadno nastavljena kot privzeta valuta, lahko pa jo spreminja tudi vsak posameznik pri sebi v splošnih nastavitvah.
Nabavna cena - je cena brez davka, ki nam jo je za ta artikel zaračunal dobavitelj pri zadnji dobavi. Ta cena se nikoli ne prikazuje na spletni strani.
Prodajna cena - je prodajna cena brez davka - z ddv - pa prodajna cena za davkom, ki je na spletni trgovini izpisana kot maloprodajna oziroma priporočena cena.
Znesek RvC - ta znesek je razlika med nabavno in prodajno ceno brez davka, poleg pa je ta znesek ponazorjen še s procenti. V kolikor vpišemo nabavno in prodajno ceno se izračuna avtomatično, če pa ga fizično povečamo se nam poveča prodajna cena. V kolikor pa fizično vpišemo manjši znesek se ustrezno poveča akcijski popust, ki zniža končno prodajno ceno. Tudi ta znesek se ne pojavlja na spletni strani.
Akcijski popust - najbrž ni potrebno posebej povedati kaj pomeni akcijski popust, ki ga vpišemo na tem mestu bodisi z zneskom brez davka ali pa s procenti, v obeh primerih pa nam zniža končno ceno. Tudi ti polji se lahko prikažeta na spletni strani.
Končna cena - je tista, ki jo plača naš kupec in se seveda pojavlja tudi na spletni strani. Če znesek povečamo oziroma zmanjšamo se ustrezno preračunata polji za akcijski popust in znesek rvc.
Priporočena MPC - dobavitelj nam vedno priporoča ceno, ki je lahko enaka kot naša prodajna cena ali pa tudi ne. V primeru da ni, na tem mestu, zgolj za informacijo, vpišemo priporočeno ceno, ki nam jo je predlagal dobavitelj.
Znesek DDV - ker se davku legalno navadno ne moremo ogniti in na tem mestu vidimo znesek davka in njegovo vrednost v procentih.
Max. dovoljen popust - Večkrat se zgodi, da cene oblikuje ena oseba, prodaja pa druga, a dober prodajalec mora imeti vedno imeti možnost, da stranki da nekoliko več dodatnega popusta, pri tem pa ne sme ustvariti minusa. Ena izmed možnosti je, da prodajalec vidi nabavno ceno, ker pa se večkrat zgodi, da so nabavne cene malce občutljiva tema in jih prodajalci ne vidijo, je priporočljivo, da jim nekako sporočimo koliko popusta smejo dati. In to polje je namenjeno ravno temu.
Določena polja so izrednega pomena za spletno trgovino, a nekoliko manjšega pomena za lastno evidenco.
Slika pove tisoč besed - in prav v spletni trgovini besed ni nikoli premalo. Vsakdo rad pogleda izdelek preden ga kupi in če ga že ne more prijeti z rokami, je za spletno trgovino najbolje, da si ga lahko vsaj ogleda. Na tem mestu lahko te slike dodamo.
Ob polju so tri ikone in če se z miško pomudimo na njih, se ob vsaki izpiše kaj bo klik nanjo povzročil.
Dodaj sliko - s klikom na prvo ikono se nam odpre okno s pomočjo katerega lahko iz našega računalnika naložimo slike na server.
Na vrhu okna je izpisano ime artikla, kateremu dodajamo slike. Takoj pod imenom pa imamo možnosti, da sliki “povemo„, kakšno vlogo bo imela na spletni strani. Odločamo se med možnostmi:
* primarna slika - primarna slika je tista slika, ki se v spletni trgovini pojavlja s spisku in pri artiklu kot glavna slika.
* akcijska slika - ko damo artikel v akcijo in želimo, da je slika drugačna, jo naložimo tako, da na tem mestu označimo, da je uvožena slika akcijska.
* primarna kot dodatna slika - v primeru, ko imamo za artikel le eno sliko in je ta primerna tako za primarno sliko kot tudi za povečavo je ni potrebno vnašati dvakrat. Označimo polji “Primarna slika„ in “Primarna kot dodatna slika„ in sliko dodamo. Aplikacija jo bo tako isto sliko uvozila na oba načina.
V kolikor ne označimo ničesar, nam bo aplikacija naložene slike označila kot dodatne slike oziroma slike za povečavo.
Zdaj, ko smo se odločili, kakšna naj bo naložena sliko, jo je potrebno samo še naložiti. To naredimo tako, da kliknemo na gumb “Izberi datoteko„, ki nam odpre okence do našega računalnika. Tam poiščemo želeno sliko in jo dodamo.
V kolikor pa imamo odprt upravljalnik datotek (raziskovalec), pa lahko izbrane slike z miško potegnemo v sivo polje okenca ter spustimo.
Pod ukazne gumbe se lepo zložijo vse dodane slike. Slika z rdečo obrobo je označena kot primarna slika, slika z zeleno obrobo pa kot akcijska. Slike brez obrob so dodane kot dodatne slike, ki jih na spletni strani lahko povečamo.
Dvoklik na sliko nam odpre mini urejevalnik, kjer lahko zamenjamo status slike (iz/v primarne, akcijske in dodatne). Poleg vidimo tudi malce večji predogled slike. Velikost predogleda slike je nastavljen na splošnih nastavitvah aplikacije (Nastavitve => Nastavitve APP => Splošne nastavitve) z nastavitvama ThumbSlikaX (širina predogleda v pixlih) in ThumbSlikaY (višina predogleda v pixlih).
Aplikacija nam nato sporoči, če je bila slika uspešno naložena oziroma, če je prišlo do napake.
Možne napake:
- zaradi slabše povezave in prevelike slike se lahko zgodi, da povezava med nalaganjem pade in se slika ne prenese v celoti;
- dovoljeni formati slik so .jpg, .gif in .png - v kolikor je slika v drugačnem formatu, je aplikacija ne naloži.
Kopiraj slike iz drugega artikla - s klikom na to ikono se nam odpre izbirnik artiklov, ki so že vpisani v aplikaciji. Če imamo že podoben artikel in lahko uporabimo iste slike, na tem mestu enostavno s filtriranjem po spiskih poiščemo želeni artikel in ga s klikom miške izberemo. Slike izbranega artikla se tako prekopirajo tudi na artikel, ki ga trenutno urejamo.
Odstrani vse slike - klik na to ikono nam vse slike izbriše - a brez panike - aplikacija se vedno prepriča, da ikone nismo kliknili po pomoti in s pojavnim oknom zahteva potrditev.
Tako dodane slike se razporedijo v vrsto pod ukaznimi gumbi. Če želimo zamenjati vlogo slike, jo dvakrat kliknemo z levim gumbom miške in odprlo se nam bo okence, kjer to lahko naredimo. Izberemo ali naj bo trenutna slika primarna, akcijska ali pa samo dodatna in kliknemo na gumb “Spremeni sliko„. Tako primarna kot tudi akcijska slika je lahko le ena pri posameznemu artiklu.
Vsako sliko posebej pa lahko izbrišemo s klikom na ikono za izbris.
Prišli smo do nadvse pomembnega dela spletne trgovine, ki so vezane na več različnih delov aplikacije in bodo pri vsakem tudi opisane. Na tem koncu pa le tisto kar je pomembno za opis artikla.
Pri lastnostih gre za značilnosti vsakega artikla posebej, ki jih potem opišemo z določenimi vrednostmi. Ne samo, da s tem bolje opišemo artikel, temveč ga na tak način kupci na naši spletni trgovini lažje primerjajo (primerjava artiklov) s podobnimi izdelki na strani. Lastnosti in vrednosti pa so izredno pomembne tudi pri filtriranju artiklov na spletni strani - glej “Lastnosti in filtri„. Vrednosti lastnosti lahko v naprej določimo in s tem preprečimo, da bi se ista vrednost vpisovala na različne načine. Te vrednosti vpisujemo na sami lastnosti artikla (Nastavitve => Splošni šifranti => Lastnosti artiklov), lastnost pa dodatno označimo s kvalifikatorjem "Vrednosti lahko izbiramo samo iz šifranta". To bo povzročilo, da ob vpisovanju aplikacija že filtrirala ustrezne vrednosti, ki jih lahko dodamo. Le oseba s posebnimi pravicami lahko vpisuje nove vrednosti. Več o lastnostih pa si preberite na "Lastnosti artiklov"
Primer - artikel maslo:
Lastnost | Vrednost |
Masa | 250 g |
Vrsta | kremno |
Embalaža | lonček |
Pa poglejmo najprej ukazne gumbe:
Dodaj lastnost - lastnosti morajo biti pri podobnih artiklih podobne in če želimo, da aplikacija in spletna trgovina delujeta po svojih najboljših zmožnosti, tudi enake, zato je zelo pomembno, da se isto lastnost vedno imenuje enako.
Primer: VELIKOST ni enako kot VELIKOSTI, Velikost, Velikostjo
Prav zato se lastnosti navadno določi že ob določitvi kategorij. Na tem mestu pa jih s pomočjo filtriranja po spiskih poiščemo in izberemo s klikom levega gumba miške. Ko je izpiše v polje poleg nje vpišemo vrednost. Tudi te so izredno pomembne pri filtriranju.
Dodaj lastnosti značilne za to kategorijo - artikle razdelimo na smiselne celote - kategorije - ki imajo skupne lastnosti. Te lastnosti lahko določimo že na sami kategoriji in cel spisek lastnosti se s klikom na ta gumb skopira na artikel. Mi moramo samo vpisati prave vrednosti, ki ločijo en artikel od drugega. V kolikor smo artikel dodali v dve kategoriji se dodajo lastnosti, ki so značilne za obe kategoriji. Glej tudi Kategorije.
Kopiraj lastnosti iz drugega artikla - s klikom na to ikono se nam odpre izbirnik artiklov, ki so že vpisani v aplikaciji. Če imamo že podoben artikel in lahko uporabimo iste ali podobne lastnosti in vrednosti, na tem mestu enostavno s filtriranjem po spiskih poiščemo želeni artikel in ga s klikom miške izberemo. Lastnosti in vrednosti izbranega artikla se tako prekopirajo tudi na artikel, ki ga trenutno urejamo. Za malenkostne popravke enostavno popravimo vrednosti.
Odstrani vse lastnosti - klik na to ikono nam vse lastnosti izbriše, a brez skrbi, saj se, kot navadno, tudi tokat aplikacija prepriča, da ikone nismo kliknili po pomoti in s pojavnim oknom zahteva potrditev.
Vsako lastnost posebej pa lahko izbrišemo s klikom na ikono za izbris.
Obstajajo lastnosti, ki so nekoliko drugačne od ostalih. Ker imajo posebne značilnosti se jih določa glede na potrebe trgovine, a za primer bomo navedli lastnost BARVA.Kot vrednost tej lastnosti napišemo različne barve in jih ločimo z vejicami.
Lastnost | Vrednost |
BARVA | bela, rumena, rdeča, modra, črna |
In kaj dela to lastnost tako posebno?
Na spletni strani se bo pojavila ob izdelku kot možnost izbire. Kupec bo lahko, še preden bo dodal artikel v košarico, izbral še eno izmed naštetih barv. Tako nam ni potrebno vnašati več enakih artiklov z različnimi barvami, pač pa samo enega, ki mu določimo celo barvno paleto. To nam skrajša vnos artiklov, a potrebno je paziti, saj to ni dobra rešitev, če imajo artikli z barvo tudi različno ceno, oziroma če potrebujemo natančno zalogo artiklov glede na barvo.
Že samo ime pove, da na to mesto dodamo povezane artikle - to so artikli, ki jih našim kupcem lahko ponudimo poleg artikla, ki ga vpisujemo. Število povezanih artiklov ni omejeno, olajša pa marsikatero zadrego kupca, ko kupi izdelek, ki navadno potrebuje potrebuje dokup dodatne opreme.
Za primer lahko vzamemo tiskalnik in pripadajoč toner. Na ta način kupcu ni potrebno gledat specifikacij, pač pa pravi izdelek preprosto najde tam, kjer ga potrebuje. So pa povezani artikli tudi dobra promocija za dodatke, ki ti ob nakupu pač ne pridejo na misel, bi pa jih kupil, če bi bile pri roki.
Kot smo že vajeni imamo na voljo tri ukazne gumbe:
Dodaj pripadajoči artikel - klik na to ikono nam odpre novo okno v katerem, s pomočjo filtriranja, poiščemo ustrezen artikel in ga s klikom izberemo. Artikli se na strani pojavijo po enakem vrstnem redu, kot so v aplikaciji. V kolikor želimo katerega izmed artiklov izpostaviti, ga v aplikaciji z miško prestavimo na višje mesto in shranimo.
Kopiraj pripadajoče artikle iz drugega artikla - s klikom na to ikono se nam odpre izbirnik artiklov, ki so že vpisani v aplikaciji. Če imamo že vpisan podoben artikel z enakimi pripadajočimi artikli, na tem mestu enostavno, s filtriranjem po spiskih, poiščemo želeni artikel in ga s klikom miške izberemo.
Odstrani vse povezane artikle - klik na to ikono nam vse dodane povezane artikle izbriše, a se aplikacija tudi tokat prepriča, da ikone nismo kliknili po pomoti in s pojavnim oknom zahteva potrditev.
Vsak povezan artikel posebej pa lahko izbrišemo s klikom na ikono za izbris.
V spletnih trgovinah navadno prodajamo artikle, a večkrat se zgodi, da poleg artiklov ponudimo tudi različne storitve. Te storitve so vedno vezane na posamezen artikel in lahko v določenih primerih celo spremenijo značilnosti – davek na dodano vrednost – artikla na katerega smo storitev povezali. Govorimo seveda o storitvi »montaža«, ki ima sama nižji ddv (9,5%) in če stranka poleg nekega aparata naroči montažo, ji le ta zniža ceno artikla za razliko med višjim in nižjim davkom.
Storitve se prikažejo v spletni trgovini ob artiklu in stranka jih lahko izbere s preprostim klikom. Ko stranka doda artikel v košarico, se poleg prenese še storitev. V kolikor stranka izbere storitev, ki spremeni ddv artikla, se cena le tega spremeni že v košarici.
Storitve dodamo na artikel s pomočjo urejevalnika v pojavnem oknu, ki ga odpre gumb »Poveži storitve na artikel«.
Če želimo na osnovi artikla na katerem se nahajamo narediti komplet lahko to naredimo s klikom na gumb »Dodaj komplet na artikel«. Odpre se nam pojavno okno, ki nam ponudi možnost izbire več artiklov, ki bi jih želeli vključiti v ta komplet. Na osnovi izbranih artiklov se nam izračunajo cene s popusti, ki jih lahko seveda poljubno uredimo – kreira pa se nam tudi skupna slika vseh vključenih artiklov. Ti kompleti, ki jih lahko seveda poljubno sestavljamo, se potem, ko jih stranka kupi v spletni trgovini, s preprostim klikom na dodatni ukazni gumb na listini »Razbij komplete« spet razdelijo na posamezne artikle, z ustreznimi popravki cen, ter tako poskrbijo za pravilno razknjiževanje zaloge.
Več o urejanju pa si lahko pogledate na navodilih za urejanje kompletov.
Utež za sortiranje - artikli se na strani razvrstijo po abecedi, če pa bi želeli imeti nadzor nad spiski, pa lahko uporabimo to polje. Višja kot je številka, višje na spisku se prikazuje. Te seveda lahko dodajamo in spreminjamo poljubno, a kot namig za lažje upravljanje, je najlažje in pregledno, če se za to uporablja datum, ko smo artikel dodali, oziroma, ko smo ga želeli izpostaviti. Najnovejši datum bo vedno na vrhu (20120117, 20120207...).
Utež povezani - ravno tako, kot pri samem spisku, lahko artiklu dodelimo višjo pozicijo tam, kjer je vključen kot povezani artikel. Višja kot je številka bolj visoko med povezanimi artikli se bo prikazoval. Tudi tu si lahko pomagamo z datumi.
Garancija - garancijo izberemo iz spiska garancij, ki se nam odpre s klikom na izbirnik poleg polja. To polje se izpiše tudi poleg opisa artikla na strani. V kolikor želene dolžine ni v izbirniku, jo je potrebno dodati v šifrant. To navadno naredi skrbnik aplikacije.
Predvidena dobava - tudi to polje se prikazuje v spletni trgovini poleg opisa artikla. V aplikaciji se določi splošna vrednost, ki se izpisuje na strani, v kolikor podatek ni podan. Če pa v to polje vpišemo karkoli, se bo to tudi izpisalo na strani.
V tem sklopu najdemo vse informacije o zalogi, ki jo imamo v naši trgovini.
Zaloga - v tem polju se izpiše število enot artikla, ki jih imamo na zalogi. Zaloga se poveča, ko artikle prevzamemo s tem namenjenimi knjiženimi listinami (prevzemnice, nabavni računi...).
Komisijska zaloga - je število enot artikla, ki smo jih dali našemu veleprodajalcu na komisijo - zavede se s knjiženo oddajnico.
*Min. količina - V trgovini je včasih potrebno paziti, da imamo dovolj zaloge in v to polje vpišemo najmanjšo količino enot artikla, ki ga moramo imeti na zalogi.
*Max. količina - Sem vpišemo največje količino enot, ki jo imamo lahko na zalogi.
* ob vpisu minimalne in maksimalne zaloge lahko uporabimo avtomatizem naročanja, ki preverja vpise teh dveh polj in na podlagi tega prilagaja naročila. Glej "Poročilo za naročanje".
Sklop veleprodaje je namenjen uravnavanju cen za morebitni b2b.
Prenesi ceno iz prodajne cene (PC) - s klikom na ikono pole tega polja se cena, ki smo jo vpisali pod prodajno ceno prenese tudi v polja za veleprodajno ceno - gre za prodajno ceno brez davka na dodano vrednost. S tem smo tudi določili ceno, ki se prikazuje v b2b trgovini.
VPC - je cena brez davka, ki je namenjena vsem našim veleprodajalcem. Polje se lahko napolni s pomočjo zgornjega gumba iz prodajne cene, lahko pa ga vpišemo sami. V b2b trgovini se pojavi vpc cena z odštetim akcijskim popustom in davkom.
Akcijski popust - v kolikor smo skopirali veleprodajno ceno iz prodajne cene, se poleg skopira tudi akcijski popust, ki ga imamo določenega pri prodajni ceni. Če popravimo vpc ceno, se znesek akcijskega popusta ustrezno popravi, medtem ko procent ostane isti. V kolikor pa popravimo eno vrednost akcijskega popusta, se druga prilagodi.
VPC marža - Ta znesek je razlika med nabavno in vpc ceno brez davka, poleg pa je ta znesek ponazorjen še s procenti. V kolikor pa fizično vpišemo manjši znesek se ustrezno poveča akcijski popust, ki zniža končno vpc ceno. Ta znesek se ne pojavlja na spletni strani.
Veleprodajni popust na stranko - vpc cena je namenjena vse našim veleprodajalcem brez izjeme. V kolikor pa želimo naše prodajalce nagraditi z večjim popustom, pa s klikom na izbirnik poleg tega polja odpremo novo okno, kjer lahko za vsakega posameznega kupca v naši b2b trgovini, določimo drugačen popust. V kolikor je vpc cena nižja kot pa popust pripisan posamezni stranki, se v b2b trgovini vedno prikaže nižja vpc cena.
S klikom na gumb poleg polja se odpre novo okno, kjer imamo tabelo, veleprodajnih cen in popustov po strankah. S klikom na gumb “Dodaj popust„ se nam odpre izbirnik vseh poslovnih stikov - s pomočjo filtriranja po spisku poiščemo ustreznega in ga s klikom dodamo na seznam. V tabeli nato vpišemo zneske (brez ddv) oziroma procente popusta. Imamo pa tudi možnost, da je cena v primeru nakupa preko b2b trgovine drugačna, kot pa bi jo imela stranka, če bi artikle naročila recimo preko telefona. V tem primeru imamo poleg tudi polja za WEB popust, ki se ravno tako določajo bodisi s ceno ali pa procentom popusta.
Na tak način lahko vsakemu izmed naših veleprodajalcev damo drugačen popust.
Aplikacija omogoča tudi vodenje količinske zaloge za artikle, ki se uporabljajo v proizvodnji za sestavljanje artikla, ki je naš končni produkt. V tem primeru z recepturo pridemo do sestavnih delov končnega artikla. Če zadevo še malce zakompliciramo, lahko naredimo več artiklov, ki so polizdelki in jih združimo potem v končen izdelek. Kar je najlepše pri tem pa je to, da nam ni potrebno na delovne naloge vpisovati vseh stotih manjših artiklov, ki smo jih potrebovali za sestavo našega končnega produkta. Z samo izdelavo delovnega naloga, ki smo ga izvršili (sknjižili) se nam zaloga teh artiklov zmanjša za ustrezno količino, zaloga enega sestavljenega artikla pa poveča za en sestavljen kos. Da pa aplikacija pri izdelavi delovnega naloga ve, katere artikle potrebujemo, pa jih vpišemo na tem mestu.
Kot je že v navadi nam klik na gumb “Dodaj recepturo k artiklu„ odpre novo pojavno okno.
Najprej vpišemo ime recepture, ki jo želimo vnesti. Za isti izdelek lahko včasih uporabimo različne izdelke - recimo zamenjamo proizvajalca enega izmed delov in tako se zamenja tudi receptura - zato imamo možnost, da k enemu artiklu dodamo več receptur, v kolikor jih smiselno poimenujemo pa jih med seboj lahko tudi na prvi pogled ločimo. Vedno pa je le ena privzeta receptura, kar pomeni, da jo aplikacija upošteva na listinah delovnega in proizvodnega naloga.
Privzeto recepturo označimo s kljukico ob polju “Privzeta receptura„.
Ko vpišemo ime moramo formo shraniti in s tem smo si omogočili dodajanje artiklov, ki sestavljajo artikel, ki ga urejamo. Ob shranitvi se nam pojavi vrstica, kjer najprej izberemo tip. Ne smemo namreč pozabiti, da je v izdelavo artikla lahko vključena tudi storitev, ki jo lahko primerno ovrednotimo. S tem dobimo tudi dejansko ceno našega sestavljenega artikla. Ko izberemo tip, lahko na polju ID z dvoklikom odpremo izbirnik artiklov oziroma storitev, kjer s pomočjo filtriranja izberemo ustreznega. Na koncu pa vpišemo še količino enot izdelka, ki so potrebne, da lahko naš končni izdelek sestavimo. Novo vrstico za nov izdelek naredimo tako, da na enem od polj s kurzorsko tipko kliknemo navzdol. Ko smo z vnesenimi artikli in storitvami končali recepturo shranimo in okno zapremo. Tako pripravljeno recepturo lahko vedno popravimo - s klikom na ikono svinčnika poleg imena se nam odpre ista forma, ki jo preprosto spremenimo. S križcem, ki se nahaja poleg imena recepture pa jo lahko tudi izbrišemo.
Recepturo lahko dodamo tudi preko delovnega naloga
Dodatni ukazi in kvalifikatorji, ki jih najdemo na desni strani vnosne forme artikla, so res malce umaknjeni a za delovanje trgovine neobhodno potrebni. Začnimo pri dodatnih ukazih.
Nekateri izmed ukazov nam olajšajo delo z aplikacijo, drugi nam ponudijo pomembne informacije, tretji pa izvedejo tako ali drugačno nalogo, odvisno pač na kateri izmed form si. Pa si poglejmo dodatne ukaze pri artiklih.
Dodaj nov artikel in mu kopiraj podatke s trenutnega artikla - če kliknemo na ta gumb se zgodi ravno to kar nam gumb sporoča. Nov artikel je enak staremu, le da mu aplikacija sama določi nov ID artikla, ki seveda ne sme biti enako staremu. Tega preprosto prepišemo z želenim in shranimo. To nam pride ša kako prav, ko imamo enake artikle, ki se razlikujejo le po malenkostih, kot so barva, dimenzije...
Pokaži dogodke artikla - vsak artikel ima v aplikaciji neko zgodovino, ki se nikoli ne izgubi. Ob izberi tega gumba se nam odpre okno, kjer na začetku lahko vidimo v katerih skladiščih se artikel nahaja, če je seveda na zalogi. Vidimo tudi kolikšna je njegova količinska in neto zaloga, ter stroške zaloge.
Vsako posamezno skladišče lahko izberemo s klikom in tako pridemo do podrobnosti vseh dogodkov, ki so se na tem artiklu zgodili. Kot dogodke seveda mislimo vse listine, ki so vezane na ta artikel, in količina artikla, ki je bila s to listino bodisi prevzeta ali pa prodana oziroma oddana.
Vsako od listin lahko tudi pregledamo - klik nanjo nam jo odpre v novem oknu.
* kot skladišče na tem mestu velja skladišče, ki je lahko virtualno ali pa čisto pravo fizično skladišče, kamor smo ob prevzemu artikel knjižili.
Dobavitelji artikla - dobaviteljev istega artikla je lahko seveda več, vsak pa nam lahko nudi drugačne pogoje odkupa. Dobavitelja z najboljšimi pogoji izberemo kot "primarnega", na to mesto pa dodamo vse ostale s ključnimi informacijami, ki jih potrebujemo ob naročanju - šifro dobavitelja, nabavno ceno, popust, ki nam ga dobavitelj nudi in dobavni rok.
Kreiraj nov LOT artikel – ta ukazni gumb se pojavi samo na artiklih, ki so označeni s kvalifikatorjem »Nosilni LOT artikel«. S klikom nanj kreiramo artikel, ki je identičen nosilnemu LOT artiklu – edina razlika je, da se v id artikla doda številka. Vsa polja seveda lahko poljubno spremenimo – razen polja Nosilni artikel, kjer ostane povezava na artikel iz katerega smo ta lot artikel kreirali. Ob kreiranju se na novem artiklu avtomatično označi kvalifikator »LOT artikel«. Lot artikle se kreira tudi na samih nabavnih listinah (račun in prevzemnica). Glej LOT artikle.
Predelaj v raztresen artikel – V kolikor se artikel ne prodaja oziroma porablja tako, da bi potreboval svoje serijsko številko, ga označimo kot »Raztresen artikel«. Na tem mestu lahko govorimo o artiklih, ki se v proizvodnji porabljajo po skoraj zanemarljivih vrednostih pa tudi o tistih, za katere je sledenje po serijskih številkah brezpredmetno. Ta ukaz avtomatično označi kvalifikator "Raztreseni artikel".
Pozor – artikla, ki smo ga označili kot raztresenega no moremo več »odznačiti«.
Tiskaj nalepke (A4) – ukaz nam odpre pojavno okno, kjer je na voljo nekaj različnih predlog glede na najpogostejše oznake nalepk. Na nalepke se natisne šifra, ime artikla in cena artikla. Ti izpisi se lahko nastavljajo glede na naše potrebe.
Vpiši število praznih nalepk - v kolikor imam na poli nalepk že nekaj natisnjenih ali porabljenih nalepk, lahko njihovo število vpišemo v to polje. Aplikacija bo poskrbela, da se bo izpis začel šele na prvi prosti nalepki.
Vpiši število nalepk – vpišemo število želenih natisov nalepk z informacijami artikla, na katerem se nahajamo.
Predloga za tiskanje – glede na prostor, ki je omogočen za tiskanje imamo različne postavitve izpisanih polj. Nekatera, zelo strnjena, pašejo tudi na več različnih nalepk.
Vrsta nalepk – na voljo imamo nekaj različnih formatov nalepk, ki se lahko glede na potrebe tudi dopolnijo.
Potrditev »Natisni nalepke« nam v novem oknu odpre predlogo za tiskanje z vsemi nastavljenimi parametri. Preden natisnemo izpis na polo nalepk se moramo prepričati, da nastavitev tiskanja »Prilagodi strani« NI nastavljena.
Vključi prisilni FIFO / Izključi prisilni FIFO - nam označi ali odznači lastnost Forced FIFO.
Vključi deljenje med POSi / Izključi deljenje med POSi - nam označi ali odznači lastnost Deli med skladišči.
Pozor - V kolikor lastnosti NI - se upošteva splošna nastavitev "Deljenje artiklov med proizvodnimi skladišči"
Tiskaj nalepko na POS - odpre se pojavno okno, kjer lahko določimo število ter tip nalepk, ter izberemo na katerem POS tiskalniku naj se natisnejo. Tipi nalepk in informacije, ki se natisnejo na njih so lahko različne, zato se ta del vedno pripravi po vaših željah.
Kvalifikatorji nam omogočajo, da aplikaciji povemo, kaj želimo, da se z njim lahko dela, kje naj se prikazuje, ali se sme prodajati oziroma kupovati, izvažati na druge portale...
Pri večjezičnosti oziroma pri vklopljenih geolokacijah morajo biti kvalifikatorji označeni za vsakega od geolociranih artiklov posebej sej gre lahko za artikel z drugačnimi lastnostmi, ki so prilagojene določeni državi v katero artikel prodajamo. Tipičen primer so recimo vtičnice ali napetosti.
Nastavitve => Splošni šifranti => Lokacije/skladišča
Skladišča oziroma lokacije v aplikaciji InMaster se lahko nanašajo na čisto fizična skladišča, ki jih lahko imamo več, na različnih koncih in v različne namene. Lahko pa gre tudi za samo lokacijo znotraj istega skladišča, saj si tako, predvsem v velikih prostorih, malce olajšamo iskanje posameznega artikla. Tako so naša skladišča lahko fizični objekti na različnih lokacija, prostori na eni sami lokaciji, različne police v enem prostoru ali pa celo avtomobili naših trgovskih potnikov. Gre lahko tudi povsem za »navidezno skladišče«, ki nam omogoča sledenje artiklov, ki smo jih vzeli ali pa dali na komisijo. V primeru, da imamo izdelke na komisiji in jih imamo »komisijskem skladišču«, lahko aplikacija naredi odjavo izdelkov, glede na našo prodajo le teh v določene obdobju. Odjavo naredimo s pomočjo ukaznega gumba na formi »Poslovni stiki«.
Ko artikle prodajamo vedno izberemo skladišče iz katerega ga bomo prodali. Skladišče lahko izberemo za vsak artikel posebej na vrsticah listin. V kolikor artikla v tistem skladišču nimamo na zalogi, aplikacija prodaje ne bo dovolila. Lahko pa skladišča med seboj povežemo. V kolikor gre zgolj za »navidezna« skladišča, ki so nam v pomoč zaradi samega pregleda (kot so police ali sobe v skladišču), jih med seboj povežemo in tako dobimo zalogo vseh povezanih skladišč na enem mestu. Aplikacija nas bo sicer opozorila, da v osnovnem skladišču tega izdelka nimamo na zalogi in nas vprašala, če želimo vzeti artikel iz drugega skladišča. Če izbiro potrdimo, bo aplikacija sama vzela artikel iz skladišča, ga dala na osnovno skladišče z medskladiščnico in ga nato »prodala« iz osnovnega skladišča. Vedno pa se najprej porabi zaloga, ki jo imamo v osnovnem skladišču.
Pa poglejmo kako opremiti skladišča, da bo aplikacija delovala najbolj optimalno.
Seznam skladišč najdemo med splošnimi šifranti (Nastavitve => Splošni šifranti => Lokacije/skladišča). Nekaj jih bomo našli že v seznamu, ni pa nujno da jih uporabljamo, saj si svoj sistem lahko »zgradimo« popolnoma drugače.
Osnovno skladišče – kot že samo ime pove je to skladišče namenjeno vsemu. Na to skladišče se vežejo vsa ostala skladišča.
Trgovina 1 – še eno skladišče, kamor lahko dajemo artikle in je povezano osnovno skladišče.
Komisija – v kolikor dobimo artikle na komisijo od našega poslovnega partnerja, lahko uporabljamo to skladišče. Povežemo ga s poslovnim partnerjem in s pomočjo tega lahko kreiramo odjave prodanih artiklov in nabavne račune. Skladišče je povezano tudi na osnovno skladišče tako, da se zaloga lahko porablja iz obeh.
Dano na komisijo – artikle lahko damo na komisijo tudi našim poslovnim partnerjem. Da ne izgubimo sledi za njimi (artikli seveda ostanejo naši dokler jih partner ne proda) jih damo v posebna skladišča. Na skladišče povežemo partnerja in tako imamo vedno pregled nad tem, katere izdelke imamo pri njem. Teh skladišč je seveda lahko toliko kot imamo partnerjev.
Nevidna skladišča
Seveda ne gre za neka nadnaravna skladišča, in so še kako vidna, a le na spiskih skladišč. Tako imenujemo skladišča, v katera se artikli začasno ali za stalno namestijo. Skupna značilnost vseh skladišč je ta, da artikli v njih niso več na zalogi.
Prodano / pri stranki – za vsak artikel, ki smo ga kadarkoli imeli v aplikaciji obstaja sled. Ko artikel prodamo ga seveda izdamo iz našega skladišča – a ker sled mora obstajati, ga odložimo v navidezno skladišče, kjer se zbirajo vsi prodani / oddani artikli.
Uničeno – prav tako kot za prodane artikle, velja tudi za artikle, ki so v proizvodnem procesu uničeni. Ostanejo zapisi, da smo artikel imeli, pa tudi da smo ga, zaradi tega ali onega razloga, uničili.
Vrnjeno dobavitelju / reklamacija – evidenco se vodi tudi za reklamirane artikle.
Na servisu – za artikle na servisnem skladišču pa je zgodba nekoliko drugačna. Ker artikel dobimo v naše skladišče samo za to, da na njem izvedemo servis, je seveda pravilno, da tak artikel tudi zabeležimo. Prevzamemo ga v skladišče »na servisu«, ki artikla ne prišteje med našo zalogo, je pa še vedno zabeleženo, da se nahaja pri nas.
Porabljeno za proizvodnjo – med samo proizvodnjo – med tem, ko naš proizvod dejansko delamo, obstaja obdobje, ko so surovine za naš izdelek v bistvu še vedno samostojni artikli, ampak jih zato, ker so že v proizvodnem procesu rezervirani, ni več mogoče uporabiti drugje. V to navidezno skladišče se artikli prerazporedijo, ko jih dodamo na delovni nalog in ga »sprostimo«.
Pa poglejmo polja in njihov pomen.
Izpolnjujejo se kot katerekoli druge listine v aplikaciji, le da je potrebnih nekoliko manj vnosov.
Se pa od ostalih listin razlikuje tudi po novem stolpcu, ki ga najdemo na vrsticah listine – »Lokacija na«. V tem polju, kot nam že pove ime samo, izberemo skladišče na katerega izbrani artikel prenašamo. Nad vrsticami se pojavi tudi nov ukazni gumb, ki nam spremeni to ciljno skladišče na vseh vpisanih vrsticah hkrati.
Medskladiščnice se kreirajo tako »na roke« kot tudi avtomatično s pomočjo čitalcev oziroma ob izvajanju proizvodnega procesa.
Ko želimo premakniti artikle iz enega na drugo skladišče na roke, medskladiščnico izpolnimo kot katero koli drugo listino. Dejanski premik seveda naredimo s knjiženjem listine.
So pa tudi drugi načini uporabe medskladiščnic, ki so avtomatični in jih aplikacija izvede samodejno:
Premik zaloge s čitalcem - na čitalcu uporabimo možnost »Premik med skladišči« in skeniramo kode skladišč in artiklov po zahtevanem redu. Aplikacija nam ob potrditvi sama naredi medskladiščnico in jo tudi knjiži.
Glej Delo s čitalcem
Premik zaloge v proizvodnji
Naročilo za premik artiklov na proizvodnjo skladišče – tekom postopka priprave surovin za proizvodnjo, imamo možnost, da z ukaznim gumbom »Pripravi nalog za prenos proizvodnje« naredimo medskladiščnico, ki vse potrebne artikle in njihova skladišča že doda na listino. Taka medskladiščnica počaka osebo, ki tak nalog za prenos dejansko izvede, da jo po opravljenem delu sknjiži in s tem prenese artikle na želeno proizvodno skladišče.
Uporaba medskladiščnic za vodenje delovne opreme
V kolikor v podjetju želimo pregled nad delovno opremo, za katero je odgovoren vsak zaposleni, ki to opremo prejme, si lahko pomagamo z medskladiščnicami.
Take medskladiščnice naredimo ročno in jih označimo s kvalifikatorjem »Delovna oprema«.
Glej Delovna oprema in osnovna sredstva dana v uporabo zaposlenemu
Partnerji => Poslovni stiki
Poslovni stiki so navadno podjetja s katerimi smo v poslovnem odnosu. V kolikor pa poslujemo s fizičnimi osebami, pa tudi te postanejo naši poslovni stiki, saj so na njih vezane finančne listine.
Po kliku na meni »POSLOVNI STIKI« v pokončnem meniju na levi strani se prikaže seznam poslovnih stikov. Vsak uporabnik vidi »svoje« poslovne stike s katerimi posluje, ne glede na to, koliko je uporabnikov aplikacije. V primeru administracijskih pravic pa lahko vidimo vse vpisane poslovne stike.
Poslovni stik izberemo s klikom nanj, če jih v seznamu preveč pa ga poiščemo tako, da v polje nad stolpcem vpišemo podatke, ki jih poznamo. (v ime / naziv bi vpisali del imena, ki ga iščete)
Če poslovni stik še ni zaveden v sistem ga dodamo tako, da obrazec izpolnimo s podatki, ki zagotovijo pravilno nadaljnje poslovanje / komunikacijo s tem poslovnim stikom.
Za hiter vnos poslovnega stika je aplikacija povezana s poslovnim registrom davčne uprave, kar omogoča samodejno predizpolnitev polj.
Način 1 – zelo natančen in hiter:
v polje davčna številka vpišemo davčno številko in kliknemo lupo na koncu polja. Polja se popolnijo s podatki, ki so javno dostopni v davčnem registru RS. V kolikor nismo vpisali vseh številk se ob kliku na lupo odpre okno, kjer lahko izberemo ustrezen poslovni stik.
Način 2 – enostaven:
v polje ime vpišemo čimvečji del ali celotno ime poslovnega stika in kliknemo lupo na koncu polja. Polja se popolnijo s podatki, ki so javno dostopni v davčnem registru RS. Če je možnih rezultatov več, se bodo ti prikazali v oknu, kjer boste lahko izbrali ustreznega.
POZOR:
Šifra poslovnega stika je vedno njegova davčna številka brez označbe SI. Na tak način se enostavno prepreči podvojevanje poslovnih stikov.
Seveda pa enakega sistema ne moremo uporabljati, če gre na drugi strani za poslovni stik, ki je fizična oseba. V tem primeru je potrebno polja izpolniti ročno, šifre pa so stvar dogovora znotraj podjetja.
Šifra – identifikacijske šifre poslovnih stikov so vedno odvisne od same politike podjetja. Včasih je ta šifra za nas pomembna in nam že sama po sebi marsikaj pove o poslovnem stiku, lahko pa gre zgolj za zaporedno številko vnosa poslovnega stika – odločitev za to pa je popolnoma naši strani. Šifro vpišemo sami, ali pa nam jo določi aplikacija. Znotraj aplikacije je možno tudi že v naprej pripraviti številsko serijo po kateri označujemo nove poslovne stike.
Davčna številka – lahko jo vpišemo in enostavno nadaljujemo z vpisovanjem drugih polj, lahko pa jo vpišemo in kliknemo lupo ob koncu polja. Polja se izpolnijo s podatki, ki so javno dostopni v davčnem registru RS. V kolikor nismo vpisali vseh številk se ob kliku na lupo odpre okno, kjer lahko izberemo ustrezen poslovni stik. Poleg slovenske baze podatkov imamo na voljo tudi bazo VIES, ki bodisi samo preveri legitimnost davčne številke pravnega subjekta EU ali pa omogoči (podobno kot slovenska verzija) vpis nekaterih podatkov direktno v aplikacijo. Kateri in koliko podatkov se prikaže pa je odvisno od posamezne države EU.
V kolikor je davčna številka najdena v iskalniku VIES nas bo aplikacija opozorila, da moramo poslovni stik označiti s kvalifikatorjem »Davčni zavezanec«. Pri iskanju po domačem davčnem registru pa nas bo aplikacija opozorila le, če je poslovni stik res davčni zavezanec.
Poleg polja se nahaja še ikona, ki kopira davčno številko v šifro.
Ime – sem vpišemo kratki naziv podjetja ali pa ime in priimek fizične osebe, v kolikor so le te naši končni kupci.
Dolgo ime – to je namenjeno dolgim nazivom pravnih subjektov.
Poslovna enota od – v primeru, da je poslovni stik poslovna enota drugega poslovnega stika, vpišemo oba poslovna stika, potem pa ju s tem poljem povežemo. *
Naslov – na to mesto vpišemo naslov poslovnega stika.
Pošta – poleg polja je gumb za izbiro pošte in poštne številke, kjer ima sedež poslovni stik. S klikom na ta gumb se nam odpre izbirnik pošt in poštnih številk, kjer želeno izberemo s klikom nanjo, če pa jih je v seznamu preveč pa jo poiščemo tako, da v polje nad stolpcem vpišemo podatke, ki jih poznamo. *
Občina – poleg polja je gumb za izbiro občine, kjer ima sedež poslovni stik. S klikom na ta gumb se nam odpre izbirnik šifranta občin, kjer želeno izberemo s klikom nanjo. V kolikor jih je v seznamu preveč jo poiščemo tako, da v polje nad stolpcem vpišemo podatke, ki jih poznamo. Zadosti je že nekaj črk. *
Regija – poleg polja je gumb za izbiro regije, kjer ima sedež poslovni stik. S klikom na ta gumb se nam odpre izbirnik šifranta regij, kjer želeno izberemo s klikom nanjo. V kolikor jih je v seznamu preveč jo poiščemo tako, da v polje nad stolpcem vpišemo podatke, ki jih poznamo. Zadosti je že nekaj črk. *
Prodajno področje – izberemo prodajno območje, kjer je poslovni stik. Prodajna področja so dodeljena v skladu z dogovorom znotraj podjetja.*
Država – tudi ob tem polju je gumb, ki nam omogoča izbiro držav iz vnaprej pripravljenega šifranta. Izberemo jo s klikom nanjo. V kolikor pa jih je v seznamu preveč jo poiščemo tako, da v polje nad stolpcem vpišemo podatke, ki jih poznamo. Navadno zadostuje že nekaj črk.* Polje je obvezno.
V kolikor se država, kjer se nahaja sedež našega podjetja razlikuje od države poslovnega stika, ki smo ga na novo vnesli v naš seznam, aplikacija novo vneseni poslovni stik sama označi, če gre za državo znotraj EU (kvalifikator EU) oziroma zunaj EU (kvalifikator Tujina). V kolikor ima poslovni stik sedež v isti državi kot naše podjetje, pa ga aplikacija ne označi z nobenim od kvalifikatorjem za določitev lokacije.
Kje se poslovni stik nahaja postane pomembno, ko zanj kreiramo listino. Glede na lokacijo znotraj oziroma zunaj EU veljajo za poslovni stik drugačni računovodski standardi, predvsem kar se tiče obračunavanja davka.
Jezik poslovanja – je navadno jezik v katerem komuniciramo s stranko. Izbirnik nam odpre šifrant, kjer s pomočjo filtriranja pridemo do želenega jezika. Jezik poslovanja se upošteva tudi pri sami izdaji listin – v kolikor imamo narejene prevode v izbrani jezik, nam vedno, ko tiskamo listino za ta poslovni stik, le to natisne v izbranem jeziku. *
Zemljepisna širina in Zemljepisna širina – sta dve polji namenjeni koordinatam sedeža poslovnega stika. Koordinate pridobimo s pomočjo klika na lupo poleg polja. Aplikacija glede na vpisane podatke (naslov, pošta in država) prikaže ustrezne koordinate. V kolikor ima aplikacija vključeno uporabo zemljevida, si lahko pozicijo poslovnega stika pogledamo tudi na pojavnem oknu, ki se odpre s klikom na ikono »Prikaži na zemljevidu«.
Gsm – Nove oblike telefonije so že skoraj popolnoma izpodrinile klasično in na to mesto vpišemo mobilno številko poslovnega stika.
Pozor – v primeru, da koristimo aplikacijo tudi za razpošiljanje kratkih sporočil (sms), bodo ta sporočila za to podjetje poslana na tu vpisano gsm številko.
Telefon – da v to polje vpišemo telefonsko številko poslovnega stika, najbrž ni potrebno poudarjati, je pa na mestu pripomba, da je zaradi lažjega iskanja (telefonska številka je tudi način iskanja v spiskih poslovnih stikov), telefonske številke vedno vpisujemo v enaki, v naprej dogovorjeni, obliki.
Dodatne tel. št. - v podjetju redko kličejo le iz enega telefona – na tem koncu dodamo vse ostale telefonske številke. Številko vpišemo v polje in jo potrdimo z gumbom »Dodaj«. V kolikor uporabljamo tudi telefonsko knjigo se številke lahko dodajajo tudi, ko povežemo neznano telefonsko številko na obstoječi poslovi stik.
Fax - izumirajoča, a še vedno ne pozabljena oblika pošiljanja informacij, zahteva svojo številko, ki jo vpišemo v to polje.
Spletna stran – v kolikor ima poslovni stik svojo spletno stran njen naslov vpišemo na to mesto.
E-naslov – naslov za trenutno najbolj popularno obliko komuniciranja vpišemo na to mesto. Ta elektronski naslov se nam vpiše kot naslov prejemnika pri pošiljanju računov iz aplikacije.
Pri poslovnem stiku, ki je nosilec aplikacije, pa se ta naslov prikaže pri pošiljanju računov, kot naslov pošiljatelja.
Pozor – v primeru, da koristimo aplikacijo tudi za razpošiljanje novic, bo novica za to podjetje poslana na tu vpisan elektronski naslov ne pa tudi na dodatne e-naslove.
Dodatni e-naslovi - na tem koncu dodajamo dodatne e-naslove, ki jih uporablja poslovni stik. Naslov vpišemo v polje in kliknemo na gumb dodaj.
Matična številka – matična številka poslovnega subjekta je tudi edinstvena številka
Kontakti – Na tem mestu povežemo kontaktne osebe s poslovnimi stiki.
S klikom na ukazni gumb se odpre okno s seznamom vseh kontaktnih oseb. Če je spisek predolg, lahko pravo kontaktno osebo najdemo tako, da v polje »Ime in priimek« vpišemo del imena ali priimka, da se seznam sfiltrira in skrajša. (glej - spiski)
Izbiro potrdimo s klikom na ime kontaktne osebe.
Enemu poslovnemu stiku lahko dodamo več kontaktnih oseb. Ti poslovni stiki se hkrati pojavijo na straneh kontaktnih oseb, tako da tudi pri kontaktni osebi lahko vidimo katerim poslovnim stikom je dodana.
Poleg izpisanega kontakta se tudi ikona za opredelitev odnosa med poslovnim stikom in kontaktom.
Podrobnosti kontakta – odpre se nam novo okno v katerem opredelimo, kako sta povezana ta kontaktna oseba in poslovni stik. Na tem mestu lahko vpišemo dodatne informacije o delovnem mestu, ki ga ima ta oseba znotraj podjetja na katerega smo jo povezali.
Poslovne enote – nam odpre izbirnik vseh ostalih poslovnih stikov. Izberemo tiste, ki so poslovne enote od podjetja, kjer se nahajamo. Na tem mestu se izpišejo vsi poslovni stiki, ki imajo v polju »Poslovna enota od« izbran poslovni stik na katerem se nahajamo. Poslovnih enot (poslovalnic) je seveda lahko več.
Bančni računi – Odpre se okence kamor vpišete podatke o bančnem računu poslovnega stika. Bančnih računov lahko dodamo tudi več.
V primeru, da uporabljamo aplikacijo tudi za knjigovodstvo oziroma računovodstvo, se pri uvozi bančnih izpiskov, le ta avtomatično poveže s podjetjem, ki ima ustrezen bančni račun in tako zapira odprte postavke.
Zamik plačila (dni) - v to polje vpišemo število dni zamika plačila, ki naj bi ga imel ta poslovi stik. Ta se bo upošteval na listinah - ko bomo skreirali listino za ta poslovni stik se bo datumu listine prištelo število vpisanih dni in datum se bo zapisal v datum zapadlosti.
* Kaj narediti, če v izbirniku ni iskanega podatka (pošte, regije, prodajnega področja, države...)?
Vsakega izmed teh podatkov je možno dodati v šifrante, ki so znotraj aplikacije. Da ne pride do zmede navadno to častno delo opravlja skrbnik aplikacije znotraj podjetja, lahko pa, če je dogovor znotraj podjetja tak, to odgovorno delo prevzamete tudi sami. V okencu izbirnika je v zgornjem levem kotu tudi ikona za dodajanje podatkov v šifrant na katerem se v tistem trenutku nahajate, ki nam to omogoča.
Pod zadnjimi dogodki se beležijo zadnji vpisi v aplikacije, ki so bili narejeni v povezavi s tem poslovnim stikov (zadnji račun, zadnja ponudba, zadnje opravilo...)
Odgovorne osebe za ta poslovni stik – Odgovorna oseba je uporabnik aplikacije, ki največ ve – je prvi kontakt v podjetju za ta poslovni stik. Pri vnosu novih poslovnih stikov je to največkrat kar oseba, ki vnaša poslovni stik.
Odprto prodaja - znesek vseh knjiženih prodajnih listin, ki še niso bila zaprta z bančnimi izpiski.
Skupno prodaja - znesek vseh knjiženih prodajnih listin.
Odprto nabava - znesek vseh knjiženih nabavnih listin, ki še niso bila zaprta z bančnimi izpiski.
Skupno nabava - znesek vseh knjiženih prodajnih listin.
Preplačila dobaviteljem - v kolikor smo plačali dobaviteljem brez ustrezne nabavne listine in smo plačilo zavedli na bančnem izpisku kot nabava brez listine ter bančni izpisek sknjižili - se v tem polju izpiše znesek tega preplačila.
Preplačila strank - v kolikor so nam stranke plačale brez ustrezne knjižene prodajne listine (recimo po predračunu) in smo plačilo zavedli na bančnem izpisku kot prodaja brez listine ter bančni izpisek sknjižili - se v tem polju izpiše znesek tega preplačila.
Zapiranje preplačil - ta ukaz je namenjen za zapiranje zgoraj omenjenih preplačil. Ko imamo v aplikaciji zabeleženo knjiženo listino, katere znesek smo predhodno zaprli s knjiženim bančnim izpiskom brez listine, lahko te odprte zneske povežemo z ustreznimi listinami. Odpre se nam pojavno okno, kjer s klikom izberemo vrstico ustrezne listine na levi in povežemo z ustreznim zneskom na desni strani okna. V novem oknu se pokažejo podrobnosti listine (prodajne ali nabavne) na eni strani in podrobnosti plačila na drugi - če želimo povezavo potrditi to naredimo z ukaznim gumbom.
Aplikacija omogoča tudi pošiljanje računov na UJP portal, ki je v Sloveniji edini način dostavljanja računov proračunskim uporabnikom. Kaj potrebujemo?
Knjižene listine – odpre se pojavno okno, ki vsebuje seznam vseh izdanih in prejetih knjiženih listin, ki smo jih dali oziroma prejeli od poslovnega stika na katerem se nahajamo. S kvalifikatorji, ki jih najdemo nad spiski si lahko prikažemo samo prodajne oziroma nabavne listine oziroma tiste, ki še niso bile zaprte s plačilom (bodisi z označbo na spiskih ali pa s pomočjo bančnih izpiskov).
Neknjižene listine – odpre se pojavno okno, ki vsebuje seznam vseh neknjiženih nabavnih in prodajnih listin (ponudbe, naročila, predračuni, ...), ki smo jih vpisali v aplikacijo za ta poslovni stik.
Podrobnosti prodaje – Na tem mestu lahko vidimo vse artikle in/ali storitve, ki smo jih prodali poslovnemu stiku, na katerem se nahajamo.
Na vrhu pojavnega okna, lahko prikaz prodaje omejimo na poslovno leto, samo po artiklih oziroma storitvah, ali pa datumu.
V prikazanem spisku vidimo šifro, naziv storitve oziroma artikla, količino prodanega artikla/S76/A652/Storitve, povprečno ceno posamezne enote in znesek celotne prodaje.
Tiskanje poročila odprtih listin – v kolikor obstajajo odprte prodajne listine za ta poslovni stik, jih aplikacija združi v poseben dokument, ki ga lahko natisnemo.
Kreiraj listino – pojavno okno, ki se nam odpre prikaže vse možne listine, ki jih lahko naredimo. Želeno označimo in kliknemo gumb »Kreiraj listino«. Aplikacija nam bo naredila novo listo z vključenim poslovnim stikom na katerem se nahajamo.
Odjava komisije – v kolikor nam je poslovni stik izdal svoje produkte na komisijo in smo te tudi prodali, lahko s pomočjo tega ukaza naredimo odjavo – nabavni račun z vsemi artikli, ki smo jih imeli na komisiji, prodali.
Ustvari prodajni račun – ukaz nam nudi možnost avtomatičnega kreiranja računa za trenutni poslovni stik na podlagi pravilno označenih opravil.
Več o postopku lahko pogledate na naslovu Obračunavanje opravil
Izvozi/uvozi veleprodajnih cen – za vsak poslovni stik lahko nastavimo svoje cene. Navadno to uredimo kar na samem artiklu (glej Artikli => podnaslov Veleprodaja).
Lahko pa na tem mestu tudi izvozimo xlsx datoteko z vsemi vpisanimi veleprodajnimi popusti, jih popravimo in na tem istem pojavnem oknu zopet uvozimo.
Tiskanje naslova – na mestu, kjer se navadno nahaja okence na »amerikanki« se nam v pdf izpiše naslov poslovnega stika na katerem se nahajamo. Stran natisnemo, zložimo in dodamo v kuverto.
Izdelaj IOP obrazec – IOP – izpis odprtih postavk se natisne v priročnem dokumentu, ki ga lahko natisnemo ali pa pošljemo stranki direktno iz aplikacije. Obrazec se naredi samo v primeru, ko odprte prodajne listine za ta poslovni stik tudi obstajajo.
Kreiraj in poveži ePI – s tem ukazom keriramo nov zapis v poslovni imenik. Nanj se avtomatično kopirajo vsi vpisani podatki, hkrati pa se poslovni stik in vpis v poslovni imenik povežeta z lastnostjo.
Kvalifikatorji so različni glede na formo, ki je pred nami - vsak izmed njih pa ima dve vrednosti: da, če je izbran oziroma ne, če kvalifikator ni izbran. Nekateri kvalifikatorji so informativnega značaja, kar pomeni, da služijo le temu, da podatek označimo in ga po tej oznaki kasneje tudi z poiščemo, drugi kvalifikatorji so pomembni za razvrščanje podatka v druge tabele, tretji pa za samo delovanje določenih delov aplikacije.
Vsaka aplikacija ima lahko tudi posebne kvalifikatorje, ki so narejene po dogovoru in imajo