Izdelava produktov - delovni nalog

1. Pripravimo delovni nalog

Tako pripravljen nalog ima na spisku v polju Stat. status - »v pripravi« - in prikaže sivo ikono.

  • Poslovni stik
  • Datum listine - Datum priprave DN
  • Rok za izdelavo - Rok za izdelavo produktov na DN
  • Predvidena dobava – Rok, ki ga zahteva stranka
  • Proizvodnja lokacija - Kje se bo proizvajal artikel – ta lokacija se bo dodala na vrstice
  • Izberemo artikel (izdelek), ki ga želimo izdelati - artikel mora imeti sestavnico
  • Na vrstico vpišemo želeno število artiklov (izdelkov) za izdelavo

Ko smo z vpisanim in izbranim zadovoljni damo delovni nalog v čakalno vrsto za proizvodnjo. To naredimo z ukaznim gumbom »Sprosti DN v proizvodnjo«.

2. Sprosti DN v proizvodnjo – ukazni gumb

Tako pripravljen nalog ima na spisku v polju Stat. status - »sproščen« - in prikaže oranžno ikono.

Ob kliku na ukazni gumb »Sprosti DN v proizvodnjo« se

  • dodani artikel razdeli na njegove sestavne dele in sicer na prvi nivo artiklov (tako surovin kot tudi morebitnih polizdelkov), delovni nalog pa se zato označi s kvalifikatorjem »Brez sestavnice«.
  • napolni se polje, ki prikazuje število vseh izdelkov danih v izdelavo.
  • za morebitne manjkajoče polizdelke, se naredijo novi delovni nalogi – označeni z opombo »[AUTO-PODGRUPA]«. Povezavo do tako narejenih delovnih nalogov najdemo na desni strani pod lastnostmi »Povezava na DN za izdelavo polizdelkov«.

    V kolikor že obstaja delovni nalog v pripravi z istim polizdelkom, bo aplikacija manjkajoče kose prištela že na obstoječemu delovnemu nalogu. Med obema delovnima nalogoma se bo naredila povezava, ki bo vidna med lastnostmi.
    V kolikor so manjkajoči polizdelki že v izdelavi v zadostni količini pa aplikacija ne bo naredila dodatnih delovnih nalogov za polizdelke.
    Na tako kreiranih delovnih nalogih polizdelkov imamo na desni pod lastnostmi tudi povezave nazaj na delovni nalog izdelka za katerega te polizdelke delamo. Povezana lastnost se imenuje »Potrebno za izdelavo DN«.

V kolikor nimamo manjkajočih polizdelkov in nam ni potrebno počakati izdelavo le-teh, preverimo ali gre lahko nalog v delo. Vodja proizvodnje najprej preveri kako je z vsemi ostalimi artikli, ki jih potrebujemo za izdelavo artikla. To naredi s klikom na ukazni gumb »Preveri za proizvodnjo«.

Odpre se okno, ki vsebuje vrstice vseh artiklov (surovine) oziroma polizdelkov, ki ga vsebuje sestavnica za izbrani artikel (izdelek).

V proizvodnjo lahko sprostimo tudi po več delovnih nalogov na enkrat – za ukaznim gumbom »Sprosti delovne naloge«, ki ga najdemo na desni strani spiska delovnih nalogov. V pojavno okno vpišemo datum, do katerega nam po kliku na gumb »Išči« prikaže vse delovne naloge, do vključno vpisanega datuma. Vse tako najdene naloge lahko nato naenkrat sprostimo s klikom na gumb »Sprosti označene«. Lahko pa na samem seznamu z ikono na koncu vrstice sprostimo vsak delovni nalog posebej.

Preveri proizvodnjo

Prva vrstica prikaže artikel, ki ga proizvajamo. Ta artikel ima okvir take barve, kot ga ima najbolj kritičen artikel na njegovi sestavnici;

  • V kolikor artikla ni na zalogi se obarva rdeče,
  • v kolikor je na zalogi samo del zahtevanih artiklov se obarva oranžno,
  • v kolikor je na zalogi a je več različnih lotov se obarva vijolično,
  • v kolikor je na zalogi v drugih proizvodnih skladiščih se obarva temno modro,
  • v kolikor je na zalogi na ostalih skladiščih se obarva svetlo modro,
  • v primeru, da je vse na zalogi v izbranem proizvodnem skladišču pa se obarva zeleno.

Po obarvanosti vrstice pa se tudi že na prvi pogled lahko vidi kje se nahaja artikel.

  • Za izdelavo – izpiše se število artiklov, ki jih potrebujemo za izdelavo tega delovnega naloga
  • Možno izdelati – izpiše se število artiklov, ki jih lahko naredimo glede na zalogo v proizvodnem skladišču (v vrsticah, ki imajo zalogo na proizvodnem skladišču se ta vrednost ne preračunava)
  • Zal. skl. - izpiše se število artiklov, ki so na zalogi v proizvodnem skladišču, ki je bil izbran na tem delovnem nalogu
  • Zaloga trenutni LOT- pomeni zdravo zalogo tega lota
  • Skupna zaloga nosilni LOT – izpiše se vsa zaloga vseh lotov tega artikla vključna s to, ki je na trenutnem delovnem nalogu. Zaloga, ki je že rezervirana (v delu na drugih proizvodnih linijah) se ne upošteva.
  • Na DN v delu – izpiše se število artiklov, ki so že na nekem delovnem nalogu, ki je bil dan v delo.
  • Na sproš. DN – izpiše se število artiklov, ki so že na delovnem nalogu, ki je bil že sproščen.

Brezbarvna vrstica – pomeni, da je artikel v izbrani proizvodnji lokaciji že na zalogi v zadostni količini. Pred začetkom dejanskega dela morajo biti vse vrstice take.

Svetlo modra vrstica – artikel ali polizdelek, ki se nahaja na tako obarvani vrstici je sicer na zalogi, a na drugem skladišču, ki ni namenjeno proizvodnji.

Temno modra vrstica – artikel ali polizdelek ki se nahaja na tako obarvani vrstici je sicer na zalogi, a na drugih skladiščih, ki pa so tudi taka, ki so namenjena proizvodnji. Brez skrbi – artikli še niso vključeni na druge delovne naloge v delu.

Vijolična vrstica - artikel ali polizdelek, ki se nahaja na tako obarvani vrstici je sicer na zalogi z različnimi LOT-i.

POZOR – v kolikor za sestavne dele ne uporabljamo artiklov, ki so označeni s serijskimi številkami moramo biti pozorni, saj bo pri izmetu serije, aplikacija dala na izmet vse artikle, ki so imeli med svojimi sestavnimi deli te okvarjene artikle.
Kar pomeni, da v primeru, ko na delovnem nalogu vključimo dva ali več različnih lotov istega artikla in se izkaže da je en lot okvarjen, aplikacija ne mora vedeti, v katere artikle je bil vgrajen kateri lot (ali je bil v redu ali okvarjen), zato bo na izmet dala vse izdelane artikle na takih delovnih nalogih!

Oranžno obarvana vrstica – artikel je na zalogi v omejeni količini. V kolikor pri preverjanju proizvodnje ne obstaja rdeča vrstica lahko takšen nalog bodisi razdelimo – na nalog, ki ga z obstoječo zalogo lahko pripravimo, in na nalog, ki zaradi premajhnega števila artiklov, čaka na dopolnitev zaloge.

Rdeče obarvana vrstica - artikel ali polizdelek, ki se nahaja na tako obarvani vrstici ni na zalogi. Bodisi ga je potrebno naročiti ali pa izdelati v kolikor gre za naš polizdelek. 

V kolikor gre za naš polizdelek in ga je potrebno izdelati, se je že ob sprostitvi naloga v proizvodnjo kreiral nov delovni nalog za manjkajoči polizdelek (glej zgoraj).

V kolikor niso vse vrstice brez ozadja to pomeni, da mora vodja proizvodnje tako ali drugače poskrbeti za to, da dobimo vse manjkajoče elemente na pravo proizvodno lokacijo.

V kolikor imamo eno ali več rdeče obarvanih vrstic, kar pomeni, da izdelka ali pol izdelka nimamo na zalogi (in ne želimo čakati na izdelavo oziroma nakup ostalih), preverimo na vrstici koliko je na zalogi in koliko izdelkov lahko naredimo ter kliknemo na gumb »Razdeli proizvodnji nalog«. Odpre se nam pojavno okno kamor v polje »Kol. za izdelavo« vpišemo toliko kosov, kolikor nam glede na rdeče vrstice dopušča zaloga in potrdilo razdelitev delovnega naloga s klikom na gumb »Razdeli proizvodnji nalog«. Aplikacija nam naredi dva delovna naloga – enega , ki ga z obstoječo zalogo lahko naredimo in drugega, ki te zaloge nima.

Oba tako narejena DN je ponovno potrebno sprostiti v proizvodnjo z klikom na ukazni gumb »Sprosti DN v proizvodnjo«.

V kolikor imamo na proizvodnem nalogu vrstice obarvane s svetlo ali temno modro to pomeni, da imamo zalogo, ampak je le ta na napačnem skladišču – zato moramo pripraviti nalog za prenos zaloge. Ob koncu spiska artiklov imamo ukazni gumb »Pripravi nalog za prenos zaloge«.

To nam odpre okno z vsemi prenosi, ki jih je potrebno narediti. Naredimo izpis takega naloga z ukazom »Tiskaj nalog za prenos« in ga damo osebi, ki je odgovorna za transport artiklov med skladišči. Na izpisu sta napisana šifra in ime artikla pa tudi trenutna lokacija in ter lokacija na kateri artikle potrebujemo. Oseba, ki je zadolžena za transport ob samem prenosu iz enega na drug skladišče kreira medskladiščnico (listina blagovne zaloge => medskladišnica) in s knjiženjem zalogo prenese na želeno skladišče. Prenos zaloge se lahko opravi tudi s čitalcem.

Vijolično obarvane vrstice pomenijo, da je ta artikel na zalogi z različnimi loti. Aplikacija nam pri preverjanju proizvodnje doda artikel, ki ima lot, ki se mora po FIFO metodi porabiti prvi in vzame vse obstoječe kose. Za preostanek želene količine pa aplikacija vzame lot artikla, ki je drugi na vrsti po FIFO metodi in mu dodeli preostanek količine. Tako stanje potem doda tudi na vrstice, ko damo delovni nalog v delo.
Ko so vse vrstice bele, artikel, ki ga izdelujemo dobi zeleno obrobo in delovni nalog gre lahko v delo. Ob koncu pojavnega okna »Preverjanje oddaje v proizvodnjo« se prikaže obvestilo »Vse v redu in pripravljeno za oddajo v proizvodnjo!«.

V kolikor pride do napake na že sproščenem nalogu ga preprosto izbrišemo in naredimo novega.

3. Daj v proizvodnjo

Ob koncu pojavnega okna »Preverjanje oddaje v proizvodnjo« se prikaže tudi gumb »Daj v proizvodnjo«, ki delovni nalog »da v delo«. Delovni nalog se označi s kvalifikatorjem »V delu«.
Tako pripravljen nalog ima na spisku v polju Stat. status - »V delu« - in prikaže modro ikono.

Delovni nalog natisnemo.

Umik iz proizvodnje – v kolikor pride do napake lahko delovni nalog umaknemo iz proizvodnje z ukanim gumbom »Umakni iz proizvodnje« - a le toliko časa dokler ni dodan prvi izdelani artikel. Ko je umaknjen iz proizvodnje pa je nalog spet »samo sproščen« in ga lahko pobrišemo.

V kolikor imamo že narejene izdelke pa nalog delno sknjižimo, nov nalog s preostalimi artikli pa umaknemo iz proizvodnje in ga pobrišemo.

4. Delno zaključen oziroma zaključen delovni nalog

Delovni nalog lahko zaključimo delno oziroma dokončno. To je odvisno od tega koliko izdelkov smo dokončali v delovnem času.
Delovni nalog lahko zaključimo v celoti oziroma delno na dva načina.

  1. na samem delovnem nalogu s pomočjo ukaznega gumba »Izdelani artikli«.
  2. Na obrazcu »Zaključevanje proizvodnje«, kjer v polje »Vpis serijske številke ali skeniranje QR kode« s čitalcem odčitamo QR kodo, ki smo jo dobili na izpisu delovnega naloga po katerem smo izdelke naredili.

V obeh primerih se nam odpre okno, kjer vpišemo količino izdelanih artiklov. V kolikor se za izdelane artikle potrebuje serijska številka (takšen artikel je označen s kvalifikatorjem »Ne knjiži brez serijske št.«), nam namesto polja za vpis količine prikaže polje za vpis (skeniranje) serijske številke.

Če se pri vpisu količine zmotilo, v polje vpišemo negativno številko za preveč vpisane izdelke. V primeru serijskih številk pa se poleg izdelanega artikla prikaže tudi ikona za izbris.
V kolikor vpišemo manjšo količino artiklov, kot pa je vseh artiklov za izdelavo, se nam Delovni nalog označi kot »Delno zaključen«. Tudi na spisku ima v polju Stat. status - »delno zaključen« - in prikaže modro/zeleno ikono.

Tako vpisane artikle vidimo v pojavnem oknu »Izdelani artikli« pod razdelkom »Že izdelano«.

Lahko pa artikle, ki smo jih že izdelali tudi knjižimo – neodvisno od artiklov, ki še čakajo na izdelavo. To naredimo z ukaznim gumbom »Knjiži izdelane artikle«, ki se nahaja na pojavnem oknu, kamor tudi vpisujemo kose že izdelanih artiklov (Izdelava/izmet artiklov). Ob knjiženju nam ponudi tiskanje nalepk za te izdelane artikle.

Ko zaključimo z izdelavo vseh artiklov se nam delovni nalog označi kot »Zaključen«, Enak status dobi tudi na spisku v polju Stat. Ikona je postane zelena.
Vse kar nam preostane sedaj je to, da delovni nalog knjižimo z ukaznim gumbom »Knjiži izdelavo brez sestavnic« – tako smo potrdili dejansko izdelavo artiklov in jih dodali na zalogo.

Ob knjiženju se nam v istem pojavnem oknu prikažejo tudi različne možnosti. Knjižen delovni nalog lahko natisnemo, natisnemo lahko nalepke za izdelane artikle.
Nato pa lahko naročimo, da se že narejene izdelke odpelje iz proizvodnega skladišča na drugo. Z ukaznim gumbom »Naroči odvoz izdelanih artiklov« naredimo medskladiščnico z vsemi izdelanimi artikli. Oseba, ki je odgovorna za transport izdelkov bo te izdelke prevzela v proizvodnji in jih odpeljala na ustrezno skladišče – premik pa označila s čitalcem.

A ker v proizvodnji pride do nepredvidenih situacij bomo pobližje pogledali še te.

  • Imamo samo delno zaključen delovni nalog, a bi izdelke že radi oddali stranki
    Na delovnem nalogu imamo v delu 20 kosov izdelka. Izdelanih imamo že 10 kosov in stranka bi jih želela prevzeti takoj. To naredimo tako, da tako »delno zaprt« delovni nalog kar knjižimo in sicer z ukaznim gumbom »Knjiži že izdelane artikle«.
    Ko na pojavnem oknu kliknemo na gumb »Knjiži« se;
    • Na obstoječem delovnem nalogu zmanjša količina artikla na količino, ki je bila že izdelana – takšen delavni nalog se sknjiži - številka knjiženega naloga se izpiše na pojavnem oknu.
    • Naredi se nov delovni nalog, ki vsebuje vse neizdelane artikle – na desni strani se pod lastnostmi pojavi povezava na knjižen delovni nalog, ki je prvotno vseboval te artikle. Delovni nalog z neizdelanimi artikli je označen s statusom »V delu«. Številka delovnega naloga s temi artikli se izpiše na pojavnem oknu.
Enako se naredi tudi, če knjižimo z ukaznim gumbom »Knjiži izdelane artikle«, ki se nahaja na pojavnem oknu, kamor tudi vpisujemo kose že izdelanih artiklov (Izdelava/izmet artiklov). 
 
  • IZMET - Izdelek ima napako, ki je bila ugotovljena pred knjiženjem delovnega naloga
    Delovnega naloga še nismo knjižili. Pri pregledu pa smo ugotovili, da je z našim izdelkom nekaj narobe. Izdelek moramo dati na »Izmet«. To lahko naredimo na naslednje načine
    • na delovnem nalogu kjer se ta artikel nahaja kliknemo na ukazni gumb »Izdelani artikli« in med izdelanimi artikli poiščemo pravega. V kolikor imamo za vsak artikel serijsko številko poiščemo ustrezno, drugače pa vzamemo vrstico zapisa s katero je bil artikel narejen.
    • na obrazcu »Zaključevanje proizvodnje«, kjer v polje »Vpis serijske številke ali skeniranje QR kode« s čitalcem odčitamo QR kodo, ki smo jo dobili na izpisu delovnega naloga po katerem smo izdelke naredili in med izdelanimi artikli poiščemo pravega. V kolikor imamo za vsak artikel serijsko številko poiščemo ustrezno, drugače pa vzamemo vrstico zapisa s katero je bil artikel narejen.

      Poleg izdelka določenega za izmet v tabeli »Že izdelano« kliknemo na ikono za izmet. Odpre se nam pojavno okno kjer moramo izbrati razlog izmeta in vpisati količino (v kolikor gre za več izdelkov iz istega delovnega naloga). Komentar vpišemo po želji oziroma potrebi.

      V kolikor je prišlo do napake in artikla ne želimo dati na izmet lahko takšen artikel »vrnemo« s klikom na ikono ob koncu vrstice »Storniraj izmet«
      Takšen delovni nalog je potrebno potem tudi sknjižiti. To naredimo enako kot s katerim koli delovnim nalogom – z ukaznim gumbom »Knjiži izdelavo brez sestavnic«. Pojavno okno, ki se odpre nas takoj opozori, da imamo na na nalogu enega ali več izdelkov, ki smo jih označili za izmet, ter nas vpraša, če za te artikle kreira nov delovni nalog – če to želimo potem mora biti polje ob napisu »Na delovnem nalogu obstajajo artikli, ki so označeni za izmet. Naredim za njih nov delovni nalog?«, označeno.

      Ob knjiženju nam aplikacija:
    • knjiži trenutni nalog in s tem prevzame na zalogo izdelano količino artiklov;
    • naredi medskladišnico za izmet poškodovanih artiklov, jo sknjiži in artikle tako premakne iz proizvodnega skladišča v skladišče za izmet.
    • naredi nov delovni nalog z opombo »[AUTO-IZMET]« z enako količino artiklov, ki so bili dani v uničenje in ga označi kot »sproščen«, kar pomeni, da je pripravljen, da ga vodja proizvodnje da v delo.

      Na pojavnem oknu se nam izpišejo vsi postopki, ki jih je aplikacija opravila z ustreznimi povezavami na vse kreirane listine ter njihove izpise.


  • IZMET - Izdelek ima napako, ki je bila ugotovljena po knjiženjem delovnega naloga oziroma
    Na obrazcu »Zaključevanje proizvodnje« ali pa na strani »Preverjanje QR kod« odčitamo kodo artikla, ki ga želimo dati na izmet.

    Odpre se nam okno, kjer lahko vidimo šifro (lot) in ime artikla, delovni nalog s katerim je bil izdelan, količino vseh artiklov, ki so bili izdelani na tem nalogu in količino morebitnega izmeta, ki je bil že narejen za ta delovni nalog.
    S klikom na gumb »Pokaži zalogo vseh lotov artikla« dobimo seznam vseh narejenih lotov tega artikla in tudi tu lahko izberemo lot, ki smo ga namenili na izmet. Klik na gumb lupe ob koncu vrstice nas prestavi nazaj na začetno stran, ker nas v tabeli »Trenutna zaloga« že čaka serija artiklov iz katerega bomo enega dali na uničenje.
    Na vrstici vidimo v katerih skladiščih se ta izdelek nahaja in koliko jih je v izbranem lotu.
    Ob koncu vrstice je ikona za izmet. Klik nanjo nam odpre novo pojavno okno, kjer izberemo tip izmet, razlog izmeta, količino, ki jo želimo dati na izmet in morebitni komentar. V kolikor gre za artikel, ki ima serijsko številko nam namesto količine aplikacija ponudi polje za skeniranje / vpis serijske številke.

  • IZMET serije zaradi okvarjenega artikla/sestavnega dela
    V kolikor po izdelavi nekega produkta ugotovimo, da je določena serija komponent okvarjena, lahko na izmet damo kompletno serijo artiklov.

    POZOR – v kolikor za sestavne dele ne uporabljamo artiklov, ki so označeni s serijskimi številkami moramo biti pozorni, saj bo pri izmetu serije, aplikacija dala na izmet vse artikle, ki so imeli med svojimi sestavnimi deli te okvarjene artikle.

    Kar pomeni, da v primeru, ko na delovnem nalogu vključimo dva ali več različnih lotov istega artikla in se izkaže da je en lot okvarjen, aplikacija ne mora vedeti, v katere artikle je bil vgrajen kateri lot (ali je bil v redu ali okvarjen), zato bo na izmet dala vse izdelane artikle na takih delovnih nalogih!

    Naredi se medskladišnica za izmet poškodovanih artiklov, se knjiži in artikle tako premakne iz proizvodnega skladišča v skladišče za izmet. Vsak delovni dan se naredi le ena knjižena medskladišnica za izmet, nanjo pa se dodajo vsi artikli, ki so bili tisti dan dani na izmet. V kolikor pa kdorkoli tako knjiženo medskladišnico natisne, pa se smatra, da je listina zaključena in aplikacija ob naslednjem izmetu naredi novo knjiženo medskladiščnico, kljub temu, da delovnega dne še ni konec.


  • REKLAMACIJA - Artikel ima napako, ki je bila ugotovljena prevzemu
    Na obrazcu »Zaključevanje proizvodnje« ali pa na strani »Preverjanje QR kod« odčitamo kodo artikla, ki ga želimo dati na reklamacijo.
    Odpre se nam okno, kjer lahko vidimo šifro (lot) in ime artikla, delovne naloge na katerih je bil ta izdelek porabljen, porabljeno količino na posameznem delovnem nalogu in količino morebitnega izmeta, ki je bil že narejen za ta artikel.
    S klikom na gumb »Pokaži zalogo vseh lotov artikla« dobimo seznam vseh lotov tega artikla in tudi tu lahko izberemo lot, ki smo ga namenili na reklamacijo. Klik na gumb lupe ob koncu vrstice nas prestavi nazaj na začetno stran, ker nas v tabeli »Trenutna zaloga« že čaka serija artiklov iz katerega bomo enega dali na uničenje.

    Na vrstici vidimo v katerih skladiščih se ta izdelek nahaja in koliko jih je v izbranem lotu.
    Ob koncu vrstice je ikona za reklamacijo. Klik nanjo nam odpre novo pojavno okno, kjer izberemo tip reklamacija, razlog reklamacije, količino, ki jo želimo dati na reklamacijo in morebitni komentar. V kolikor gre za artikel, ki ima serijsko številko nam namesto količine aplikacija ponudi polje za skeniranje / vpis serijske številke.

    Naredi se medskladišnica za reklamacijo poškodovanih artiklov, se knjiži in artikle tako premakne iz obstoječega skladišča v skladišče za reklamacijo. Vsak delovni dan se naredi le ena knjižena medskladišnica za reklamacijo, nanjo pa se dodajo vsi artikli, ki so bili tisti dan reklamirani. V kolikor pa kdorkoli tako knjiženo medskladišnico natisne, pa se smatra, da je listina zaključena in aplikacija ob naslednji reklamaciji naredi novo knjiženo medskladiščnico, kljub temu, da delovnega dne še ni konec.

  • Reklamacija artiklov, ki se nahajajo v proizvodnji in imajo status rezervacije
    • Artikel, ki ga reklamiramo nima več zaloge v tem lotu oziroma ima artikel svojo serijsko številko.
      Delovni nalog pri katerem bi morali porabiti ta artikel se delno sknjiži (glej zgoraj).
      Del delovnega naloga, ki je ostal še odprt umaknemo iz proizvodnje z ukaznim gumbom »Umakni iz proizvodnje« in nato naredimo reklamacijo artikla po zgoraj opisanem postopku.
      Ob ponovnem preverjanju delovnega naloga pred proizvodnjo bo aplikacija poiskala nov primeren lot tega artikla ali pa nas opozorila, da ga je potrebno naročiti.
    • Artikel, ki ga reklamiramo ima še zaloge v tem lotu
      • Naredimo reklamacijo artikla na tem lotu po zgornjem postopku
      • Naredimo medskladišnico oziroma nalog za prenos novega artikla istega lot na proizvodno skladišče.